Kan tages på professionshøjskoler eller rekvireres af skoler og kommuner.
I skoler og dagtilbud er der børn og unge, der oplever forskellige grader af begrænsninger i udviklings-, trivsels- og læringssammenhænge som følge af social kontrol. Derfor har Danske Professionshøjskoler udviklet et nyt diplommodul målrettet lærer- og pædagoger i samarbejde med MÆRK og Uddannelses- og Forskningsstyrelsen.
Modulet indeholder viden fra forsknings- og udviklingsarbejde om negativ social kontrol, gruppe- og familiedynamikker samt æresrelaterede sociale praksisser. På modulet vil der blive arbejdet med praksiseksempler, dilemmaer og cases.
Modulet kan tages på en professionshøjskole, eller det kan rekvireres af fx skoler eller kommuner og skræddersys til de konkrete behov.
Modulet giver 10 ECTS-point.
Modulets formål er at give deltagerne:
Lærere og pædagoger i skole, dag- og fritidstilbud og fagpersoner, der arbejder pædagogisk i andre kontekster.
Adgangskravet er en adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse og to års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Modulet udbydes på professionshøjskoler. Læs om tid, sted, tilmeldingsfrist og pris hos den enkelte skole.
Københavns Professionshøjskole